Η νέα καμπάνια του Gucci από τον Γιώργο Λάνθιμο με άλογα και μοντέλα
Written by Heat Radio Newsroom on 18/01/2020
Εναν κόσμο υψηλής ραπτικής, με φόντο το ανελέητα φωτεινό Λος Αντζελες και με ήρωες άλογα και μοντέλα ιδανικά σε τρίο έστησε ο Γιώργος Λάνθιμος για τη φωτογράφιση και το βίντεο του οίκου Gucci με αφορμή την κολεξιόν για την Ανοιξη Καλοκαίρι 2020.
Σουρεαλισμός, παραδοξότητα, μια στη βάση της ποιητική προσέγγιση, με το χιούμορ πάντα να αναδύεται σε ριπές. Τα άλογα γίνονται συμπρωταγωνιστές της καμπάνιας, συνήθως σε συνδέσεις τριάδας (δύο μοντέλα και ένα άλογο). Δεν είναι απλώς μέρος μιας σύνθεσης, είναι συνομιλητής κυρίαρχος.
Μέσα σε αεροσκάφη ρεμβάζοντας έξω από το παράθυρο. Στο συγκλονιστικό ξενοδοχείο Chateau Marmont, σε μια πισίνα με το στιλπνό τρίχωμα βρεγμένο, σε ένα τραπέζι με τσάι (tea time) σε ένα πάρκινγκ, στο καθιστικό ενός σπιτιού… Κάποιοι μπορεί να σχολιάσουν ότι ο οίκος Gucci και ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Αllesandro Michele είδαν τα άλογα ως ένα αξεσουάρ μέσα στο πλαίσιο της αγάπης του για την εξτραβανγκάτζα, όμως το μήνυμα βρίσκεται αλλού.
Το μήνυμα εν τέλει είναι η έννοια της ελευθερίας και ο Γιώργος Λάνθιμος την μετέφερε ευφυώς στο βασίλειο του σουρεαλισμού που γνωρίζει όσο λίγοι. Σαν να έκανε χαρτοκοπτική εγκατέστησε αυτό το βασίλειο μέσα στον πίνακα της καθημερινότητας. Σαν ψηφίδες που προσαρμόστηκαν σε ένα παζλ. Η μόδα στην εποχή που όλα αλλάζουν υπαρξιακά και παγκόσμια, που μιλάμε για ηθική ευθύνη, για βιωσιμότητα, για κοινωνική συνείδηση… Η μόδα που δεν μπορεί να παραμένει το γαυλιστερό προπύργιο της άπιαστης τελειότητας. Του δήθεν.
Η μόδα πρέπει να σπάσει τα δεσμά της κυρίαρχης εικόνας του Instagram και των βίβλων της μόδας (που ήδη έχουν μπει σε φάση αυτοκριτικής και αλλαγής). Να εκφραστεί ελεύθερα συνομιλώντας ενεργά με την ίδια την τέχνη. Ο πυρήνας τους μπορεί να γίνει κοινός.
Μέλος της οικογένειας; Θεότητα σε μετενσάρκωση;
Ετσι, βλέπουμε τα μοντέλα να οδηγούν στους δρόμους του Λος Αντζελες με ιστορικά ανοιχτά αυτοκίνητα και ένα άλογο ως συνοδηγό με την χαίτη να κυματίζει, άλλο να πλένεται με τις μάνικες ενός πλυντηρίου αυτοκινήτων, να αγκαλιάζεται δυνατά από δυο γυναικεία χέρια με ψηλά κόκκινα λάτεξ γάντια, να ξαπλώνει υπνωτικά στη μοκέτα με ένα μοντέλο με βλέμμα ονειρικό να το χαϊδεύει… Η αλήθεια είναι ότι η ιστορία που ξετυλίγεται, η δύναμη της εικόνας, η κυριαρχία των αλόγων, βάζουν σε δεύτερο πλάνο τα ίδια τα ρούχα. Πρέπει να επανέλθεις για να επικεντρώσεις σε αυτά, μέσα σε μια εικόνα τέχνης που θυμίζουν Wes Anderson, Gregory Crewdson, κάποιες αναλαμπές Helmut Newton…
Στο αινιγματικό δελτίο Τύπου που εξέδωσε ο οίκος Gucci αναφέρεται στη δύναμη της τριπλέτας «μην υποτιμάτε ποτέ την ισχύ της» σημειώνει. Και θέτει τα βασικά ερωτήματα του ίδιου του θεατή χωρίς να δώσει απάντηση: τι είναι τα άλογα στη φωτογραφία; Μέλος της οικογένειας; Κάτι σαν κατοικίδιο; Εχει θεραπευτική ιδιότητα; Μια μυθολογική μετεμψύχωση που μιας θεοτητας του έρωτα; Μια αναφορά στην καταγωγή του οίκου και τη σύνδεση με την ιππασία; Kαθόλη τη διάρκεια της φωτογράφισης ήταν παρόντες εκπρόσωποι φιλοζωικών οργανώσεων. Θυμίζουμε ότι πρόσφατα ο Γιώργος Λάνθιμος δημιούργησε ειδικά για τον οίκο Gucci την συλλεκτική φωτογραφική έκδοση «Ωοτοκία».
Πηγή: iefimerida.gr – https://www.iefimerida.gr/stories/giorgos-lanthimos-kampania-gucci-aloga-montela