Δρ. Αθανάσιος Κελέμης: Το 47% των εταιρειών με διεθνή δράση αντιμετωπίζουν προβλήματα εφοδιασμού.
Written by John Zagkidis on 18/03/2021
Το 47% των εταιρειών με διεθνή δράση αντιμετωπίζουν προβλήματα εφοδιασμού και αναζητούν νέους ή επιπλέον προμηθευτές, γεγονός το οποίο δημιουργεί την ανάγκη ενός διαφοροποιημένου προσανατολισμού για την εφοδιαστική αλυσίδα, τόνισε ο γενικός διευθυντής και μέλος Δ.Σ. του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, Δρ. Αθανάσιος Κελέμης, μιλώντας, σήμερα, στο webinar για το Euroshoring, την ψηφιακή πλατφόρμα που δημιουργεί διαύλους επικοινωνίας για όσους Γερμανούς επιχειρηματίες επιθυμούν να συνάψουν συμφωνίες με νέους εταίρους για την παραγωγή των προϊόντων τους εντός Ευρωπαϊκών συνόρων.
Ο κ. Κελέμης, σύμφωνα με ανακοίνωση του επιμελητηρίου, αναφέρθηκε στις αλλαγές των δομών logistics, όπως και στις νέες ανάγκες των παραγωγών προϊόντων με διεθνοποιημένη στρατηγική, θέματα τα οποία αναδεικνύει έρευνα της Κεντρικής Ένωσης Εμπορικών και Βιομηχανικών Επιμελητηρίων της Γερμανίας, με τον τίτλο “Going International 2021” και υπογράμμισε ότι αυτό το οποίο διεκδικούν πλέον οι επιχειρηματίες της Γερμανίας με εξωστρεφή προσανατολισμό είναι μεγαλύτερη ευελιξία για την παραγωγή και διακίνηση των προϊόντων τους.
Όπως ο ίδιος εξήγησε, “οι ακραίες συνθήκες, οι οποίες επιβλήθηκαν στη λειτουργία της αγοράς από την πανδημική κρίση όπως και τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν στην εφοδιαστική αλυσίδα και τις προμήθειες από την Ασιατική αγορά, οδήγησαν το Επιμελητήριο στη δημιουργία, ήδη από το πρώτο lockdown, της ψηφιακής πλατφόρμας Euroshoring”.
Από την πλευρά του, ο διευθυντής του παραρτήματος Βορείου Ελλάδος, Γιώργος Θεοδωράκης, στον χαιρετισμό του αναφέρθηκε στο σχεδιασμό και τη δομή της πλατφόρμας Euroshoring, δίνοντας έμφαση στις δυνατότητες τις οποίες προσφέρει και, κυρίως, στο πώς μέσα από ένα σύγχρονο – ψηφιακό περιβάλλον Έλληνες και Γερμανοί παραγωγοί μπορούν να δώσουν τα “διαπιστευτήριά” τους, με την προοπτική σύναψης διμερών συνεργασιών.
Σχολιάζοντας, δε, γενικότερα τη διεθνή αγορά, επισήμανε ότι αν κι οι τιμές της Ασιατικής αγοράς είναι συχνά ασυναγώνιστες, η παραγωγή προϊόντων επί ευρωπαϊκού εδάφους κερδίζει έδαφος, λόγω της εγγύτητας της παραγωγής, της διασφάλισης σταθερής ποιότητας, του σεβασμού των ευρωπαϊκών προτύπων και της ευρωπαϊκής νομοθεσίας, των πιστοποιητικών παραγωγής καθώς και της κοινής κουλτούρας στην επικοινωνία που διευκολύνει τη συνεργασία και ενισχύει την αμοιβαία εμπιστοσύνη μεταξύ Ευρωπαίων επιχειρηματιών.
Ο εκπρόσωπος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Μετάλλου και Ηλεκτρικών στο Baden-Württemberg, Ιωάννης Κιουρτίδης, αναφερόμενος στην έρευνα της Κεντρικής Ένωσης Εμπορικών και Βιομηχανικών Επιμελητηρίων της Γερμανίας, υπογράμμισε πως το 68% των εφοδιαστών δήλωσαν ότι σχεδιάζουν να διαφοροποιήσουν την αλυσίδα logistics που ακολουθούν και πρόσθεσε ότι μια από τις βασικότερες τάσεις στην παραγωγή προβλέπει την επαναφορά δραστηριοτήτων στη Γερμανία και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, με σκοπό τη μείωση της έκθεσης των παραγωγών σε ασταθείς συνθήκες και, παράλληλα, την αύξηση της αντοχής των εφοδιαστικών αλυσίδων.
Κατά τη διάρκεια του webinar, ο πρόεδρος Δ.Σ. και διευθύνων σύμβουλος, της εταιρίας-μέλος του επιμελητηρίου ΣΚΛΕΡΟ Α.Ε., Ευριπίδης Κεχαγιάς, αναφερόμενος στις δυνατότητες παραγωγής και προμήθειας αγαθών από την ελληνική βιομηχανία προς τη Γερμανική αγορά, έφερε ως παράδειγμα τη βιομηχανία μετάλλου, η οποία, όπως είπε, προσφέρει τη δυνατότητα παραγωγής μιας μεγάλης γκάμας προϊόντων, υψηλών προδιαγραφών.
Ο Απόστολος Καδόγλου, γενικός διευθυντής, Kleemann Aufzüge GmbH, πραγματοποιώντας σύντομη παρέμβαση στην εκδήλωση, επίσημανε ότι το Euroshoring είναι ένα ακόμα «παράθυρο» προς τη Γερμανία για να δείξουν οι ελληνικές εταιρίες τη δύναμη που έχουν να προσφέρουν και να καλύψουν γερμανικές ανάγκες στον τομέα της παραγωγής.
Κλείνοντας την εκδήλωση, την οποία παρακολούθησαν 62 εταιρίες-μέλη του επιμελητηρίου, η υπεύθυνη διαχείρισης του Euroshoring στο Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο, Μαρία Θάνου, στάθηκε στο όραμα και τη λειτουργία της πλατφόρμας, αναλύοντας Best Practices όπως και τα tips & tricks για ένα ιδανικό προφίλ προμηθευτή, προσφέροντας έτσι χρήσιμες πληροφορίες στους χρήστες για να αξιοποιήσουν στο βέλτιστο βαθμό της συμμετοχή τους στο Euroshoring.
Περισσότερες πληροφορίες για το Euroshoring, καθώς και τα σχετικά έντυπα εγγραφής, είναι διαθέσιμα στην ιστοσελίδα του Ελληνογερμανικού Επιμελητήριου.
ΠΗΓΗ:ΑΠΕ ΜΠΕ