Πάει πίσω το άνοιγμα της αγοράς – Λειτουργία των καταστημάτων με βάση τα τετραγωνικά

Written by on 24/02/2021

Τα επιδημιολογικά δεδομένα των τελευταίων ημέρων σκανάρονται από τους λοιμωξιολόγους, οι οποίοι θα καταθέσουν την Παρασκευή τις εισηγήσεις τους στην κυβέρνηση για το αν και πότε μπορεί να επανεκκινήσουν κάποιοι τομείς της οικονομικής και κοινωνικής δραστηριότητας.

Με βάση τις τελευταίες εξελίξεις το πολυπόθητο άνοιγμα της αγοράς φαίνεται να μετατίθεται για τις 8 Μαρτίου. Και μπορεί κυβέρνηση και εμπορικός κόσμος να επιθυμούν διακαώς να επαναλειτουργήσει η αγορά, ωστόσο οι επιδημιολογικοί δείκτες «παγώνουν» τους σχεδιασμούς.

Η αγωνία των εμπόρων έχει χτυπήσει κόκκινο, καθώς ήδη τα καταστήματα έχουν κατεβάσει ρολά για 3 εβδομάδες, με αποτέλεσμα να χαθεί η χειμερινή εκπτωτική περίοδος και οι καταστηματάρχες να βρίσκονται αντιμέτωποι με μεγάλες ποσότητες αποθεμάτων. Σύμφωνα με εκτιμήσεις θεσμικών παραγόντων η μείωση του τζίρου τη φετινή εκπτωτική περίοδο θα φτάσει το 80% σ ε σχέση με πέρυσι, γεγονός που διογκώνει τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το λιανικό εμπόριο. Eν τω μεταξύ παράταση στην περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων οι οποίες κανονικά ολοκληρώνονται στις 28 Φεβρουαρίου αναμένεται να δώσει το υπουργείο Ανάπτυξης, κατόπιν αιτημάτων από εμπορικούς συλλόγους της χώρας που βρίσκονται σε «κόκκινες» περιοχές, με κλειστά καταστήματα.

Τη δύσκολη κατάσταση που βιώνει το λιανεμπόριο αποτυπώνουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το 2020. Συγκεκριμένα την περσυνή χρονιά χάθηκε τζίρος 4,5 δισ. ευρώ, ο οποίος διαμορφώθηκε στα 47,25 δισ. ευρώ έναντι 51,72 δισ. ευρώ το 2019. Για το δ’ τρίμηνο ο τζίρος μειώθηκε κατά 10,4%, σε σχέση με το τέταρτο τρίμηνο 2019, όπου είχε διαμορφωθεί σε 13,92 δισ. ευρώ και μείωση 3,0% σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο 2020 που είχε ανέλθει σε 12,86 δισ. ευρώ.

Το μόνο βέβαιο είναι πως το άνοιγμα του λιανεμπορίου φαίνεται ότι θα γίνει με νέους όρους, καθώς η κυβέρνηση θέλει να αποφευχθούν νέες εικόνες με συνωστισμό και ουρές έξω από τα μαγαζιά. Όπως επισημαίνει ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, κ. Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, εφόσον αποφασιστεί το άνοιγμα των καταστημάτων, οι αγορές δεν θα πραγματοποιούνται με click away και click in shop αλλά με βάση τα τετραγωνικά, όπως ίσχυε μετά το δεύτερο lockdown. Σύμφωνα με τον ίδιο τα ψώνια θα γίνονται από δω και στο εξής με sms σε άλλο πενταψήφιο αριθμό, ο οποίος θα έχει αρκετούς περιορισμούς, που δεν μπορούσαν να εφαρμοστούν στο 13033. O νέος κωδικός 13033 που θα δημιουργηθεί θα έχει τρίωρη διάρκεια και ο καταναλωτής θα παίρνει έγκριση μόνο για έναν μέσα στην ημέρα.

ΠΗΓΗ: http://www.newsbomb.gr


Current track

Title

Artist

SEND A MESSAGE TO THE DJ

    Background